Bag-A-Nut (TM) harvester!

日本では栗の収穫は、長いトングか、グローブをして手で拾う農園がほとんどです。そのため、必然的に腰痛と脚の筋肉痛との闘いになります。

なんとかならないかと期待して昨年ブログ記事で紹介のイタリア製🇮🇹のハーベスターは、あまりに重くて(25キロ)、並の日本人である私には担げませんでした、、、(涙、「ヒロシです」)。あと排気ガスと粉塵と爆音が許容範囲を越す感じでした、、、(・・;)。イタリア人はタフなんだね。

今日は、アメリカ製🇺🇸”バガナット”を動画でご紹介。そんなクリ農家の救世主となるか〜っ!?はたまた今回もあかんヤツになってしまうのか〜っ!?(笑)。(カーペットの上で試運転の様子です)



動画をご覧になって、欲しくなってしまったクリ農家の方はコメントよろしくお願いいたします。

Almost all of Japanese chestnut farmers are manually harvesting chestnuts with tongs and/or gloves.  It’s a hard job and may cause back pain or bent backs in elderly people.  Engine-driven Italian back-carry harvester was too heavy for average Asians to carry on the back.  

Today I am going to introduce Bag-A-Nut TM harvester for Japanese chestnut farmers.  I wish this be the Redeemer of farmers’ back pain!


コメント